Thursday, June 30, 2011

Isteri Salleh Yaakob derita dalam bahagia

Salih Yaacob Mengaku Tiga Isterinya Terasa Hati

 Pelawak Salih Yaacob menyedari tiga isterinya yang lain agak kurang senang apabila isteri keempatnya, Samihah Sheikh Amy (Emi), 25, yang baru dikahwini lebih menonjol berbanding mereka.
Menurut Salih, walaupun isteri pertama sehingga ketiganya iaitu Norlizah Mamat, 46, Norraha Hamat, 42 dan Norfara Wahida Sulaiman, 32, tidak meluahkan perasaan tersebut tetapi sebagai suami dia dapat merasai perkara itu.
"Saya sedar mereka rasa kurang selesa apabila Emi lebih menonjol. Bukan senang nak jaga hati mereka tetapi saya akan perjelaskan setiap hal yang saya lakukan di luar.
"Lagipun, bukan saya yang mahu tonjolkan Emi, pihak media yang kerap bertanyakan tentang dia, saya jawab macam biasa. Malah mereka (media) juga ada membuat temu bual dengannya," kata Salih yang ditemui selepas pelancaran program Salih Yaccob Show, I Follow di PJLA Theater, Jaya One, di sini, Rabu.
Tambah Salih, sejak bergelar isteri keempat, Emi agak terkejut kerana sering diberi perhatian dan kerana itu dia enggan mengambil gambar dengan pihak media.

Wednesday, June 29, 2011

Risalah palsu BERSIH 2.0 diedarkan


Risalah berwarna kuning dilekatkan pada belasan kereta di Seksyen 2 Wangsa Maju, menyeru "tumbangkan kerajaan sekarang" atas nama "BERSIH 2.0", pagi ini.  Ahli Jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0, Wong Chin Huat menafikan bahawa risalah ini diedarkan oleh pihak BERSIH 2.0, dan mengecam sekeras-keras tindakan pemalsuan ini.
Wartawan MerdekaReview diberitahu bahawa risalah kuning dilekatkan pada kenderaan di tempat letak kereta Seksyen 2 Wangsa Maju, pagi ini.  Antara mesej yang tertera pada risalah tersebut termasuklah "PERHIMPUNAN Bersih2.0", "BERSAMA KITA TUMBANGKAN KERAJAAN SEKARANG!!!", dan "BUKTIKAN KITA MAMPU SEPERTI LIBYA !!"
Banyak lagi risalah sedemikian yang bertaburan di situ, tanpa mengetahui siapakah pengedarnya.
Setelah meneliti gambar yang ditunjukkanMerdekaReview, Wong Chin Huat menekankan bahawa BERSIH tidak menyeru untuk menggulingkan kerajaan, dan tidak menyamakan gerakan ini dengan gerakan pembangkang di dunia Timur Tengah, maka risalah tersebut bukan diedarkan BERSIH.  Justeru itu, adalah tidak masuk akal seandainya BERSIH menyeru "BUKTIKAN KITA MAMPU SEPERTI LIBYA !!", katanya.
"BERSIH bukan untuk menggulingkan kerajaan, tetapi menyeru untuk mereformasikan sistem pilihan raya, meningkatkan keabsahan kerajaan yang dipilih rakyat," tegasnya.
Wong Chin Huat mengecam tindakan menyamar dan memalsukan mesej asal BERSIH, dan juga meminta agar orang awam berwaspada terhadap taktik sedemikian.  Beliau menjangka saluran penyebaran mesej BERSIH 2.0 akan disempitkan, berikutan tindakan polis menyerbu dan menggeledah pejabat BERSIH 2.0, tengah hari tadi.
Beliau berkata, BERSIH 2.0 hanya menyeru agar rakyat turun untuk berhimpun pada 9 Julai, sebagai tanda sokongan terhadap tuntutan BERSIH 2.0.  Wong meminta agar rakyat memakai baju kuning, membawa bendera dan kamera, "Seandainya dihalang dan gagal menyertai himpunan BERSIH, ambillah gambar di tempat tersebut sebagai kenangan.  Jangan memberi laluan kepada halangan yang berniat jahat," katanya.
*Chan Kim Ming ialah Assistant Editor MerdekaReview, edisi bahasa Cina. Disunting dan diterjemah dari teks asal.

Friday, June 24, 2011

PERKASA SOKONG DATUK T DEMO KECOH DI MAHKAMAH

Kira-kira 100 orang yang tidak kenali berhimpun di luar perkarangan bangunan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta, pagi ini. 

datuk t supporters in court 1Kehadiran mereka adalah bagi menyatakan sokongan mereka kepada trio 'Datuk T' yang mengaku bertanggungjawab dalam kes tayangan video lucah di Hotel Carcosa Seri Negara pada Mac lalu.



Sambil memegang kain rentang dan sepanduk 'Hidup Datuk T' dan 'Kami Sokong PERKASA', mereka juga melaung-laungkan sokongan kepada Datuk T.

Thursday, June 23, 2011

Pengerusi BERSIH 2.0 diugut bunuh

ngo pro selangor government rally 230111 ambiga "Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.

“puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua.

“kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."


SMS tersebut dihantar dari nombor telefon 601119732179 memuatkan ugutan bunuh ke atas pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dan juga beberapa pemimpin PAS dan PKR yang mungkin terbabit pada perhimpunan 9 Julai bagi menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

marsha londoh tak kahwin lagi lah!


 “Saya mohon maaf kepada pembaca Harian Metro dan peminat dengan kenyataan dikeluarkan semalam kononnya saya sudah berkahwin dan sengaja merancang satu kejutan atau gimik.
“Semua itu salah faham dan tindakan langsung tidak disengajakan,” kata Marsha Milan Londoh bagi memperjelaskan kenyataannya dalam Harian Metro semalam yang dia berkahwin sehingga ada pihak beranggapan dia sengaja menimbulkan kontroversi.

Penyanyi berusia 26 tahun yang berasal daripada Sabah itu menyifatkan kenyataannya itu sesuatu yang tidak dirancang dan bukan niatnya.
Marsha bagaimanapun mengakui yang ada membuat beberapa kenyataan di laman sosial peribadi Twitter miliknya hingga membuatkan pihak media dan peminat tertanya-tanya statusnya. Malah sebelum itu, penyanyi berketurunan Dusun dan beragama Kristian itu menyatakan yang gambarnya lengkap dengan busana pengantin menarik minat banyak pihak mengetahuinya.

Hakikatnya, semua itu hanya babak dalam muzik video lagu barunya berjudul Bila yang menjalani penggambaran di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM), Kepong Ahad lalu.

“Saya benar-benar tidak menyangka perkara ini menjadi isu besar kerana ia hanya satu penggambaran muzik video yang mengisahkan saya menjadi seorang pengantin.
“Namun bukan niat saya membuat gimik atau mengatur kejutan buat semua pihak kerana jika difikirkan semula, gambar di sebalik tabir pembikinan muzik video itu terlebih dulu dimuat turun di laman sosial Facebook. “Justeru saya menafikan beberapa kenyataan dan dakwaan dalam beberapa blog yang kononnya saya sengaja ingin membuat kejutan tapi ia tidak menjadi,” katanya. Pelakon drama siri Kum Kum The Series itu bagaimanapun menyifatkan perkara yang berlaku ini satu pengajaran buatnya buatnya sebagai seorang selebriti.

KES PI BALA SUDAH DITUTUP


“Saya sudah terima jawapan menteri, bahawa kes Bala sudah tutup dan selesai. Ini satu perkara yang pelik,”Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang mengatakan kes penyiasat persendirian, P.Balasubramaniam  telah ditutup.  Demikian  jawapan bertulis yang diterima Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua kata Tian ketika sidang media di Dewan Rakyat di Parlimen hari ini.



Balasubramaniam sebelum ini menggemparkan negara apabila pada 3 Julai tahun lalu muncul di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan mengumumkan akuan bersumpahnya mengaitkan Najib pembunuhan dalam kes pembunuhan Altantuya.
Bagaimanapun keesokannya pula, dia menarik balik kenyataan dalam akuan sumpah awal melalui akuan kedua pada sidang media yang diadakan secara tergesa-gesa dan kelam-kabut sebelum menghilangkan diri secara misteri ke luar negara.

Wednesday, June 22, 2011

penduduk kpg baru k.l ditipu kementerian wilayah persekutuan


Wakil pemilik dan pewaris Kampung Baru hadir ke parlimen hari ini mendesak Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar (KWPKB) menarik semula Rang Undang-Undang Perbadanan Pembangunan Kampung Baru 2010 sebelum sesi bacaan kedua di parlimen.

Gesaan berikutan dakwaan cadangan penggubalan akta tersebut dilakukan oleh kementerian itu tanpa dipersetujui oleh pemilik tanah malah dianggap tidak menghiraukan kepentingan penduduk.

Bercakap kepada media di lobi parlimen, ahli parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub menggesa kerajaan supaya mengambilkira pendirian pemilik tanah sebelum membentangkan cadangan pindaan bacaan kali pertama di parlimen.

Katanya, pemilik dan pewaris tanah telah bersepakat untuk menolak sebarang cadangan menubuhkan Perbadanan Pembangunan Kampung Baru sekaligus menolak rang undang-undang itu.

"Kami ahli parlimen Pakatan Rakyat membawa mesej ini daripada pemilik dan pewaris tanah bahawa apa sahaja yang berkaitan tanah Kampung Baru hendaklah mengambilkira kepentingan dan persetujuan pemilik dan bukannya wakil badan bukan kerajaan yang mempunyai kepentingan sendiri," kata Salahuddin.

Beliau dalam kenyataannya turut mempersoal cadangan mewujudkan Perbadanan Kampung Baru walhal pentadbiran kawasan itu telah diurus secara sah di bawah Lembaga Pentadbiran MAS (Malay Agricultural Settlement).

Seterusnya Salahuddin mendakwa sekiranya rang undang-undang tersebut diluluskan parlimen maka enakmen dan Lembaga Pentadbiran Kampung Baru (MAS) turut akan terhapus.

Bantahan dari pemilik dan pewaris tanah Kampung Baru sebelum ini menjurus kepada peruntukan rang undang-undang yang diangggap menindas dan akhirnya akan menggadaikan tanah yang telah diwarisi lebih dari 100 tahun.

Ini kerana mereka mendakwa kementerian itu tidak menghiraukan cadangan pindaan daripada penduduk lalu terus membentangkan rang undang-undang tersebut di parlimen untuk bacaan kali pertama pada Disember 2010.

Alasan bantahan tersebut berikutan jaminan yang diberikan kepada pemilik tanah oleh kerajaan tidak menepati kehendak penduduk Kampung Baru justeru mendesak kementerian itu meminda beberapa perkara yang difikirkan tidak wajar.

Antara cadangan yang dianggap keliru dalam cadangan pindaan tersebut termasuk-
 
1. Keanggotaan Perbadanan

- Ditambah keanggotaan bagi jawatan Timbalan Pengerusi yang mana tiada dalam RUU asal

- Dua (2) wakil tuan tanah Kampung Baru telah diganti dengan lima (5) wakil NGO

2. Majlis Penasihat

- Nasihat Majlis Penasihat hanya akan dikaji, diteliti dan diambilkira jika sesuai

3. Akta Pengambilan Tanah 1960

- Peruntukan berkaitan penggunaan Akta ini ditarikbalik tetapi tidak bermakna Akta ini tidak boleh digunapakai dalam proses pembangunan Kampung Baru

4. Pemansuhan dan Pembubaran Lembaga Pentadbiran MAS

- Peruntukkan ini telah ditarikbalik tetapi lebih banyak menimbulkan persoalan seperti yang disebut sebelum ini.

Antara pewaris tanah yang hadir turut menyuarakan kekesalan terhadap tindakan kerajaan membelakangi penduduk Melayu di Kampung Baru.

"Banyak sangat penipuan. Kami sebulat suara membantah perkara ini. Saya minta ahli parlimen bantu. Ini tanah kami dan kami ada hak," kata Mohamad Hassan di lobi parlimen.

Tuesday, June 21, 2011

Salim dah kahwin..belum daftar..bini dah tahu

Mahkamah Syariah di sini menetapkan 26 Julai untuk mendengar semula kes khalwat Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan dengan seorang wanita yang dikatakan pembantu peribadinya.
Hakim Mahkamah Rendah Syariah, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahya menetapkan tarikh itu selepas menolak permintaan awal peguam tertuduh, Wan Faridulhadi Yusoff yang meminta pendengaran ditangguhkan pada hari yang lain.
Wan Faridulhadi memberitahu mahkamah bahawa penangguhan itu adalah diperlukan untuk pendengaran keputusan Mahkamah Syariah Kuala Lumpur berkaitan permohonan poligami dan pendaftaran perkahwinan anak guamnya.
Bagaimanapun, permintaan itu dibantah oleh ketua Pendakwaraya Syariah Negeri, Mohd Zulkhairi Aziz yang menyifatkan penangguhan perbicaraan hanya akan membuang masa mahkamah dan menyusahkan semua pihak yang terlibat.
Dalam keputusannya, Hakim Nik Bukhairi mengatakan mahkamah tetap akan meneruskan kes tersebut sementara menunggu keputusan Mahkamah Syariah Kuala Lumpur.
"Jika permohonan poligami dan pendaftaran perkahwinan telah diluluskan oleh Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, pertuduhan ke atas kedua-dua tertuduh boleh dibatalkan atau ditarik balik oleh pendakwa raya," katanya..
Salim yang merupakan bekas Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dituduh melakukan kesalahan bersama Nur Diyana di sebuah bilik di sebuah hotel dekat Batu Ferringhi pada pukul 5 pagi pada 16 April.
Mereka ditangkap dalam satu serbuan dijalankan Jabatan Agama Islam Pulau Pinang dan polis.
Salim didakwa di bawah Seksyen 27 (a) Enakmen Jenayah Syariah Pulau Pinang 1996 manakala Nir Diyana didakwa di bawah Seksyen 27(b).
Mereka yang dibicarakan boleh didenda sebanyak RM3,000 atau dipenjara tidak lebih daripada dua tahun atau kedua-duanya sekali jika didapati bersalah.
Salim dan Nur Diyana dilaporkan telah berkahwin di luar negara dan akan mendaftarkan perkahwinan mereka di sini dengan pengetahuan isteri pertama Salim.

Monday, June 20, 2011

JAKIM SAHKAN HP SAUCE, TABASCO PEPPER SAUCE MENGANDUNGI DNA BABI

 

PETIKAN UTUSAN : Jakim sahkan HP Sauce, Tabasco Pepper Sauce mengandungi DNA babi


Semua pemegang dan pemohon baru Sijil Halal Malaysia yang menggunakan produk HP Sauce dan Tabasco Pepper Sauce diarahkan menukarnya kepada produk lain yang memiliki sijil halal berikutan penemuan asid deoksiribonukleik (DNA) babi dalam produk berkenaan.

Menurut Pengarah Bahagian Hab Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Sazali Harun, mereka juga diminta melakukan proses samak dan mengemukakan bukti surat akuan samak daripada Jabatan Agama Islam Negeri masing-masing kepada Jakim.

"Jakim sebelum ini telah mengambil sampel produk tersebut dan keputusan Jabatan Kimia Malaysia mengesahkan terdapat DNA babi di dalamnya.

"Mereka juga dikehendaki untuk mengemukakan resit pembelian produk baru kepada pihak kami," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Dalam kenyataan yang berasingan, beliau turut memberitahu, Sijil Pengesahan Halal Malaysia bagi Syarikat Lucky Food Processing Sdn. Bhd., ditarik balik berkuat kuasa serta-merta berikutan penemuan DNA babi dalam produk Chicken Burger Patties dan Chicken Taiwan Sausage keluarannya.

Penarikan sijil halal terhadap syarikat tersebut dilakukan berdasarkan keputusan mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia yang diadakan pada 22 April lalu.

Saturday, June 18, 2011

Felda tipu peneroka sejak 15 tahun dulu


 Hari ini sekumpulan peneroka Felda tersebut telah mengemukakan saman berhubung dakwaan penipuan bayaran untuk hasil sawit yang melibatkan kerugian melebihi RM 344 juta sepanjang 15 tahun lamanya.

Saman yang difailkan oleh kumpulan peneroka ini menamakan Felda sebagai defendan pertama dan Felda Palm Industries sebagai defendan kedua atas dakwaan pecah amanah dan menipu. 

peneroka Felda Jengka Pahang nyata sekali ditindas oleh Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan atau Felda apabila agensi itu menyeleweng kadar perahan gred (KPG) yang sepatutnya diterima oleh peneroka.





Friday, June 17, 2011

Ketuk ketampi dan bogel warga S'pore: Dua Pegawai Imigresen digantung tugas


Dua pegawai imigresen di sini digantung tugas sementara siasata kes penahanan dua warga Singapura yang dikatakan diarahkan melakukan ketuk ketampi dalam keadaan bogel oleh Jabatan Imigresen di sini pada 9 Jun lalu selesai.
Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Alias Ahmad berkata, keputusan penggantungan itu diputuskan oleh jawatankuasa inkuiri.
"Siasatan telah bermula Khamis dan akan berterusan selama seminggu," katanya kepada The Star, Jumaat.
Katanya, pegawai tertabit digantung tugas sehingga siasatan sama ada insiden itu berlaku atau tidak selesai.
"Selain itu, kita kita akan kaji bagaimana untuk memperbaiki prosedur operasi standard (SOP) jika perlu," ujarnya.
Ditanya sama ada jawatankuasa itu menerima laporan rasmi mengenai insiden daripada dua wanita Singapura itu, Alias menjelaskan tidak menerimanya.
"Ketika kita hanya siasat pegawai terbabit di Johor dan tidak menerima apa-apa laporan atau surat daripada wanita itu," katanya.
The Straits Times Singapore sebelum itu melaporkan dua wanita berkenaan, yang memandu menyeberangi tanpa pasport diperiksa di Tambak Johor pada 9 Jun lalu dari republik berkenaan, mendakwa ditahan pegawai Imigresen Malaysia dan dipaksa menanggalkan pakaian sebelum kedua-duanya diarah melakukan ketuk ketampi sebanyak 10 kali.

Khir Toyo perdaya saksi


Dr Mohamad Khir Toyo dikatakan mendesak Pengarah syarikat Ditamas Sdn Bhd, Shamsuddin Hayroni supaya tidak memberikan kenyataan yang boleh melibatkan bekas Menteri Besar Selangor itu kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2009.
Shamsuddin mendedahkan perkara itu di Mahkamah Tinggi di sini pada Khamis, menambah desakan tersebut berlaku selepas beliau dipanggil oleh SPRM untuk dirakamkan percakapan.
"Saya ada menerima banyak desakan daripada Mohamad Khir untuk tidak melibatkan diri beliau dan kerap kali saya dijanjikan bahawa kes akan dikawal, iaitu tidak akan berlaku pendakwaan terhadap saya dan beliau.
"Saya yakin dan percaya bahawa saya datang ke SPRM sebagai saksi dan bila SPRM datang nak hantar surat, rupa-rupanya mereka datang bawa surat pendakwaan.
"Pada hari orang SPRM datang bawa surat untuk saya didakwa di mahkamah pun, Mohamad Khir masih cakap 'jangan bimbang, kita boleh selesaikan perkara ini'. Itu janji-janji beliau.
"Saya tidak faham mengapa saya didakwa. Saya tidak dapat terima kerana saya bukan mahu aibkan sesiapa," katanya semasa disoal oleh Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Wahab Mohamed.
Seterusnya saksi memberitahu telah berbincang dengan isterinya, Rahmah Kassim dan peguam-peguam untuk menceritakan perkara sebenar yang berlaku selepas mengetahui dirinya turut didakwa.

Thursday, June 16, 2011

saida taruddin tetap minta cerai tolak pergi umrah

 Penyanyi Saida menolak pelawaan suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri untuk melakukan umrah bersama selain masih bertekad dengan keputusannya untuk bercerai.
"Saya minta maaf, bukan mahu melengahkan. Saya tidak dapat menerima pelawaan suami untuk mengerjakan umrah bersama," katanya di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada Rabu.
Dia juga memberitahu bahawa masih berniat untuk meneruskan permohonan perceraian secara baik yang difailkannya dengan menamakan Mohd Ghazali sebagai defendan.
Permohonan itu difailkan pada 6 Oktober 2010.
Peguam syarie Ahmad Nazib Johari juga memaklumkan mahkamah bahawa hakam yang dilantik untuk mencari jalan penyelesaian dalam masalah rumah tangga penyanyi tersebut menemui jalan buntu.
Prosiding pada Rabu, berjalan tanpa kehadiran Mohd Ghazali seorang ahli perniagaan yang pernah bergelar jurutera kaji bumi yang dikatakan masih bersedih dengan kematian ibunya pada 4 Jun lalu.
Perkara itu dibawa ke pengetahuan mahkamah oleh peguam syarienya, Amli Embong.
“Saya masih menunggu surat kematian daripada anak guam. Saya ada menasihatkan Mohd Ghazali untuk hadir, namun dia masih dalam keadaan tidak stabil berikutan fikiran terganggu," katanya.
Amli seterusnya memberitahu yang dia mendapat arahan daripada Mohd Ghazali, 40, agar diberi peluang untuk mengerjakan umrah bersama Saida, 35.
“Sebelum ini anak guam saya cuba dapatkan persetujuan plaintif, bagaimanapun gagal selepas dimaklumkan Saida terbabit dengan aktiviti teater yang berakhir pada 6 Jun lalu.
"Mengerjakan umrah ini adalah cubaan anak guam untuk menyelamatkan rumah tangga mereka. Defendan masih mahu teruskan hasrat itu. Oleh itu mohon tetapkan tarikh sebutan lain,” katanya.
Selepas mendengar permohonan tersebut, Hakim Syarie Mohd Suhaily Rosdi memerintahkan kedua-dua pihak bertemu dengan hakam yang dilantik oleh mahkamah dalam tempoh dua minggu bermula Rabu.
Beliau juga menetapkan laporan hakam tersebut dikemukakan di mahkamah pada 20 Julai depan.
Mohd Suhaily juga menggalakkan anak-anak pasangan tersebut untuk hadir ke mahkamah bagi menyaksikan apa yang sedang berlaku kepada ibu bapa mereka.
Pada prosiding itu, Saida yang merupakan kakak kepada penyanyi popular, Datuk Siti Nurhaliza hadir dengan ditemani oleh kakak iparnya, Rozie Abdul Razak.
Saida atau nama sebenarnya Siti Nursaida Tarudin, 35, dan Mohd Ghazali, 41, mendirikan rumah tangga di kampung halaman penyanyi itu, di Kuala Lipis, Pahang pada 14 Disember 1996 dengan berwalikan bapa kandung.
Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan cahaya mata, Siti Nurunnyssa, 14, Anas, 12, Khalid, 8, dan Siti Nurul Mashitah, 5 tahun.

Wednesday, June 15, 2011

FELDA KALAH LAGI KENA BAYAR PENEROKA KEMAHANG

Seramai 131 peneroka Felda Kemahang 1 dan 2 menerima berita gembira hari ini apabila Mahkamah Tinggi Kota Bharu mengarahkan Felda membayar RM1.2 juta kepada mereka.

Kes tersebut difailkan peneroka yang gagal mendapat semula wang caruman mereka  di bawah tabung wang tanam semula yang diuruskan Felda melalui peguam Wan Rohaimi Wan Daud.

Keputusan tersebut dibuat Hakim Datuk Mohd Azman Husin jam dan mengarahkan wang tabung tersebut ditaksirkan.

Menurut Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman sejumlah RM1.2 juta itu dikira daripada caruman pokok  peneroka termasuk caruman  yang dibuat setiap bulan selama lebih kurang 20 tahun.

Manakala dividennya juga dikira dalam tempoh 20 tahun itu.

Mazlan menyifatkan keputusan tersebut sebagai sangat menggembirakan peneroka dan membuktikan perjuangan mereka menuntut keadilan semakin mendapat perhatian.

"Ini satu keputusan yang menggembirakan yang ditunggu-tunggu selama ini dan mengulang kes yang sama yang dibawa peguam Hanipa Maidin dalam kes saman peneroka Sungai Koyan terhadap Felda sebelum ini dan ini kemenangan buat kesekian kalinya.

"Ini menandakan bahawa perjuangan warga felda mendapat tempat dan kebenaran akhirnya memihak kepada peneroka," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Ogos tahun lalu, seramai 354 peneroka Felda Kemahang 3, Kelantan, menerima ganti rugi berjumlah RM11 juta dari Felda kerana manipulasi gred buah kelapa sawit.

Mazlan juga berkata, kemenangan kali ini sangat penting untuk menyuntik semangat peneroka agar terus berjuang menuntut hak mereka.

"Ini satu keputusan yang penting kerana melibatkan lebih kurang 10 ribu lagi peneroka yang tidak mendapat wang tanam semula dan ada kesnya yang sedang dibicarakan," katanya.

Mazlan turut memberitahu, lebih kurang 700 peneroka dari sekitar Felda Jengka akan memfailkan saman terhadap Felda di Mahkamah Tinggi Temerloh berhubung  kadar perahan gred (kpg) sawit yang diterima mereka begitu rendah.

"Kes ini akan diketuai peguam Sivarasa Rasiah," katanya.

Sekretariat Task Force Felda

Sementara itu Mazlan turut memaklumkan bahawa satu diskusi mengenai akta penempatan berkelompok (GSA) 1960 berlangsung di Bangunan SUK Selangor hari ini dan dirasmikan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim.

Diskusi tersebut dianjurkan oleh Sekretariat Task Force Felda yang ditubuhkan Kerajaan Negeri Selangor.

"Ahli panel terdiri daripada para peguam yang membentang dan menghurai tentang GSA dari sudut kelemahan,kepincangan dan apakah langkah-langkah yang perlu dilakukan untuk melakukan penambah baikan terhadap felda ini termasuk keadilan akta ini kepada peneroka," katanya.

Beliau berkata, hasil diskusi tersebut, mereka bersetuju untuk memperincikan semua kelemahan yang  terdapat dalam GSA ini agar dilakukan semakan semula supaya dapat memberi keadilan kepada pemilik tanah.

Tuesday, June 14, 2011

ASB Dan ASN HARAM

khir toyo tipu harga ubahsuai rumah

Pereka lamab, Nasir Ismail memberitahu, bahwa dia hanya menuruti permintaan Dr Mohamad Khir Toyo untuk menyediakan surat yang menyatakan nilai pengubahsuaian rumah di Seksyen 7, di sini ialah RM600,000 walaupun mendakwa nilai keseluruhannya adalah melebihi RM6juta.
Menurut Nasir, surat tersebut disediakan selepas Mohamad Khir memerlukan surat bagi tujuan formaliti kerana berhasrat untuk membeli rumah tersebut dan dua lot tanah itu daripada syarikat Ditamas Sdn. Bhd.
Kata saksi lagi, jumlah RM600,000 itu juga dicadangkan oleh Mohamad Khir.
"Waktu itu dia adalah MB (Menteri Besar) Selangor, apa dia suruh saya buat," katanya di Mahkamah Tinggi di sini pada Isnin.
Semasa disoal balas oleh peguam M. Athimulan yang mewakili Mohamad Khir, saksi tidak bersetuju bahawa surat itu adalah satu perjanjian kerana menurut saksi, dia tidak boleh menandatangani sebarangperjanjian ekoran status dirinya yang bankrap.
Merujuk kepada surat tersebut, Nasir seterusnya berkata, dia menerimapembayaran sebanyak RM100,000 menerusi sekeping cek bertarikh 4 Jun2007, namun tidak dapat mengingati jika dia ada menerima dua lagi keping cek bernilai RM100,000 (bertarikh 8 Ogos 2007) dan RM200,000 (10 September 2007).
Pada keterangan lain, Nasir, 55, menafikan dakwaan Athimulan yang mengatakan berlaku pergaduhan antara dia dengan Mohamad Khir yang didakwa berpunca apabila Mohamad Khir tidak menjelaskan bakinya sebanyak RM200,000.
Sebaliknya, saksi menjelaskan pergaduhan tersebut berlaku antara dia dengan isteri Mohamad Khir, Zahrah Kechik yang dikatakan tidak menggemari konsep Bali yang dibuatnya.
Nasir yang memberi keterangan sebagai saksi pendakwaan ketiga juga mempertahankan keterangannya bahawa nilai pengubahsuaian rumah tersebut melebihi RM6 juta dan bukannya antara RM600,000 hingga RM1.5juta seperti yang dicadangkan oleh Athimulan.
Selain itu, Nasir juga mengakui bahawa dia tidak menyimpan sebarang dokumen seperti resit menyebabkan dia tidak dapat mengingati dengan jelas semasa ditanya oleh Athimulan berhubung pembayaran cek-cek bagikerja-kerja pengubahsuaian.

Khir Toyo arah Shamsudin beli lot tanah

 Pengarah Ditamas Sdn Bhd, Shamsuddin Hayroni memberitahu Mahkamah Tinggi di sini pada Isnin, bahawa beliau tidak mempunyai pilihan selain mematuhi arahan bekas Menteri Besar (MB) Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo agar membeli dua lot tanah dan rumah di Seksyen 7, di sini pada tahun 2004.
Menurut beliau yang juga bekas rakan subahat Mohamad Khir yang dibebaskan dari pertuduhan tersebut, suruhan itu diutarakan oleh bekas menteri besar terbabit dalam satu perbincangan yang turut disertai oleh seorang ahli perniagaan, Datuk Sumadi Ismail.
"Saya setuju untuk beli kerana saya seorang ahli perniagaan dan mempunyai projek di Selangor manakala beliau pula seorang MB. Seorang MB minta saya beli rumah, pada saya, saya tiada pilihan. Patut diteruskan," katanya yang menyambung keterangannya yang terhenti pada Rabu lalu.
Saksi pendakwaan kedua itu seterusnya memberitahu, Mohamad Khir pada awalnya meminta agar Sumadi membeli rumah tersebut, tetapi permintaan itu ditolak oleh Sumadi atas alasan beliau mempunyai komitmen lain.
"Mohamad Khir suruh saya pula yang beli. Waktu itu pemahaman saya adalah beliau berminat dengan rumah itu dan mungkin satu hari, beliau mahu membeli rumah tersebut daripada saya," tambahnya.
Menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Wahab Mohamed, Shamsuddin, 55, memberitahu pemilik asal hartanah tersebut, Saiful Aznir Shahabudin, 51, yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Permodalan Kebangsaan Berhad, menawarkan harga RM7 juta sebelum dipersetujui kedua-dua pihak kepada RM6.5 juta.
Tambahnya, pembayaran pendahuluan hartanah itu sebanyak 10 peratus, iaitu RM650,000 dibuat secara tunai, sementara bakinya dibuat secara tunai dan cek, termasuk wang yang dipinjamnya sebanyak RM3,010,000.
Shamsuddin dan Saiful Aznir menandatangani perjanjian jual beli pada 23 Disember 2004.
Pada keterangan lain, Shamsuddin memberitahu, Mohamad Khir telah melantik pereka laman bebas, Nasir Ismail, 55, untuk melakukan pengubahsuaian kepada rumah itu dan saksi ada membuat pembayaran berjumlah RM1.5 juta secara tunai kepada Nasir.
"Setiap kali saya buat pembayaran, saya akan maklumkan kepada Mohamad Khir. Beliau tidak akan cakap apa-apa. Sepatutnya beliau yang bayar," katanya dan menambah, tidak pernah menerima semula wang yang dibayarnya.
Shamsuddin juga memberitahu, hartanah tersebut yang dibelinya di atas nama Ditamas Sdn Bhd telah dijual dan dipindah milik kepada Mohamad Khir dan isteri, Zahrah Kechik pada tahun 2007.
"Perbincangan berlaku antara saya dan Mohamad Khir. Dia mahu penjualan pada harga RM3.5 juta. Saya sebenarnya tidak bersetuju kepada harga itu terlalu rendah dan saya nyatakan sekurang-kurangnya RM5 jutahingga RM5.5 juta.
"Waktu saya beli harga RM5 juta, tambah ubahsuai RM1.5 juta, jadi harganya sudah naik menjadi RM6.5 juta. Saya nak bagi diskaun sedikit, sebab itu saya letak RM5.5," katanya.
Beliau seterusnya menambah, Mohamad Khir memaklumkan bahawa beliau hanya boleh membeli rumah tersebut pada harga RM3.5 juta, yang kemudiannya dipersetujui oleh saksi.
Semasa diminta menjelaskan mengapa beliau bersetuju untuk menjual pada harga yang rendah, Shamsuddin berkata:
"Setelah berbincang dengan orang rumah saya (isteri), saya ada projek di Selangor dan seorang MB mahu rumah saya dengan harga RM3.5 juta. Saya setuju kerana khuatir dengan kedudukan saya sebagai seorang ahli perniagaan di Selangor dan projek saya tergugat."
Katanya lagi, perjanjian jual beli antara beliau dan Mohamad Khir serta Zahrah Kechik ditandatangani pada 29 Mei 2007.
Saksi seterusnya menerima deposit RM500,000 menerusi cek bertarikh 28 Mei 2007 yang ditandatangani oleh Mohamad Khir manakala bakinya RM3 juta dibayar menerusi cek kepada Ditamas bertarikh 16 Ogos 2007.
Perbicaraan hari ketiga pada Isnin ditangguhkan kepada Selasa, ekoran permohonan peguam M. Athimulan yang mengetuai barisan pembelaan Mohamad Khir mengemukakan hasrat mereka untuk mencabar kredibiliti Shamsuddin.
Athimulan memberitahu, pihaknya mahu membuat permohonan agar mahkamah memerintakan pihak pendakwaan untuk mengemukakan rakaman percakapan saksi kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kepada pembelaan yang akan digunakan untuk tujuan tersebut.
Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki membenarkan perbicaraan ditangguhkan atas alasan 'demi keadilan' dan permohonan tersebut dijadualkan didengar pada Selasa.
Mohamad Khir, 45, dibicarakan atas tuduhan mendapatkan bagi dirinya dan Zahrah, 45, suatu barangan berharga iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah daripada Syarikat Ditamas Sdn Bhd, melalui pengarahnya Shamsuddin, pada harga yang murah.

rakyat singapura didera dab dipaksa bogel oleh anggota imigresen malaysia

Menurut akhbar harian berbahasa Cina Singapura -Lianhe Zaobao, dua wanita warga Singapura dilaporkan dipaksa ketuk ketampi dan bercangkung dalam keadaan berbogel oleh anggota Jabatan Imigresen selepas ditangkap atas dakwaan cuba masuk ke Malaysia secara tidak sah.
 kejadian berlaku pada awal pagi 9 Jun lalu apabila dua wanita berkenaan memandu menyeberangi Tambak Johor dari republik itu.

Mereka menuju ke Johor Bahru dengan tujuan untuk makan malam tetapi secara cuai dan lalai melalui kaunter imigresen tanpa mengecop passport masing-masing.

Atas kesilapan itu, mereka ditahan dan didakwa sebagai pendatang asing dan dikurung di lokap di Pontian, Johor.

Wanita yang menggunakan nama samaran Lin Li Li, memberitahu akhbar itu, dia dan rakannya Zhan Ting Ting, juga nama samaran, kemudiannya diarahkan supaya menanggalkan semua pakaian mereka dan melakukan ketuk ketampi sebanyak 10 kali.

Selepas selesai melakukannya, mereka diberi pakaian tahanan dan mendakwa digari dan dikurung di bilik tahanan yang cukup memilukan.

"Baju yang diberikan itu kotor dan berbau. Sel itu sebesar dua pertiga gelanggang bola keranjang tetapi ada 50 ditempatkan di dalamnya. Ada banyak nyamuk dan juga lipas.

"Kami digari dan dilayan seperti banduan meskipun kami belum didapati bersalah. Ini amat menghina,” kata Lin kepada akhbar itu.

Selepas dikurung selama 24 jam, mereka kemudiannya dibebaskan dengan surat amaran daripada seorang pegawai imigresen.

Berang layanan yang tidak berperikemanusiaan itu, kedua-dua mereka berkata tidak akan menjejakkan kaki ke Malaysia walaupun dijemput berbuat demikian.

Menurut laman web akhbar harian Sin Chew, Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Mahmud Adam enggan mengulas kerana belum menerima laporan berhubung perkara itu.

Inklues kematian Sarbini bermula

Satu inkues bagi menyiasat kematian Allahyarham Sarbani akan dimulakan pada  4 hingga 15 Julai ini. Kematian misteri penolong pengarah kanan Kastam Ahmad Sarbani Mohamed di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), tiga bulan lalu.


Tarikh itu ditetapkan di mahkamah majistret 3 di hadapan koroner Aizatul Akmar Maharani dan disahkan oleh pegawai polis yang bertugas di mahkamah Kuala Lumpur R Munusamy hari ini.

Monday, June 13, 2011

hazama juarai AF9

Pelajar Akademi Fantasia musim kesembilan (AF9), Hazama atau nama sebenarnya Hazama Ahmad Azmi, 26, dinobatkan sebagai juara pada konsert akhir yang berlangsung di Dataran Putrajaya di sini, malam Ahad.
Dengan kemenangan itu, Hazama membawa pulang wang tunai sebanyak RM200,000 beserta sebuah piala sumbangan Astro.
Dia turut menerima sebuah kamera Sony Handycam bernilai 3,299 sumbangan Sony serta hamper dan wang tunai bernilai RM5,000 sumbangan Power Root.
Pelajar kelahiran Perak ini telah diundi masuk pada konsert AF9 minggu ketiga, selepas pelajar Aida dan Amir digugurkan dalam program itu.
Pada konsert akhir itu, Hazama telah membawakan dua buah lagu iaitu Pukau, nyanyian Tomok dan Cinta Teragung.
Selepas diumumkan kemenangannya, bekas peserta prelude AF4 itu berterima kasih kepada para pengundi yang memberi peluang kedua kepadanya untuk terus bersaing di AF8 sekali gus menjadi juara.
Sementara itu, Lena (Lenaber Haidir), 22, yang menjadi naib juara AF8 menerima wang tunai berjumlah RM50,000 beserta sebuah piala sumbangan Astro.
Dia turut membawa pulang sebuah kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499 sumbangan Sony serta hamper dan wang tunai sebanyak RM2,000 sumbangan Power Root.
Lena mendendangkan lagu Dunia, nyanyian Bunkface dan lagu baru, Sisa Kisah Kita, ciptaan Kucidemak.
Sebagai pemenang tempat ketiga, Fina atau nama sebenarnya ialah Nur Shafinaz Jebat, 18, menerima wang sebanyak RM20,000 beserta sebuah piala sumbangan Astro.
Selain itu, Fina menerima sebuah kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499 sumbangan Sony serta hamper dan wang tunai sebanyak RM1,000 sumbangan Power Root.
Fina membawakan lagu barunya, Menangis Lagi, ciptaan Edrie Hashim dan Satu Harapan , nyanyian Jaclyn Victor.
Bagi Mohamad Azri Abdullah (Azri), 23, yang mendapat tempat keempat pula, dia membawa pulang wang tunai sebanyak RM5000 beserta sebuah piala sumbangan Astro serta sebuah kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499 sumbangan Sony.
Azri menyanyikan lagu Ku Tak Bisa, nyanyian Slank dan lagu baru, Niskala, ciptaan Omar K dan Zel.

Saturday, June 11, 2011

kes khir Toyo menarik

ISNIN lalu, perkarangan Mahkamah Tinggi Shah Alam sudah mula menerima pengunjung seawal 7 pagi, meskipun kunci pintu kayu tersebut hanya diselak pada pukul 8.30 pagi.
Selain wartawan yang hadir kerana tugas, ada pengunjung lain yang sanggup meninggalkan tempat tidur dan meredah kedinginan angin pagi kerana memulakan perjalanan - termasuk dari Sabak Bernam - seawal subuh.
Itu membuktikan betapa kuatnya 'tarikan' bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo, sehingga orang ramai berpusu-pusu untuk memasuki mahkamah bagi mengikuti perbicaraan kes salah guna kuasa terhadapnya.
Mohamad Khir, 45, didakwa melakukan kesalahan tersebut menerusi perbuatannya mendapatkan bagi dirinya dan isteri, Zaharah Kechik, 45, dua lot tanah dan sebuah rumah daripada syarikat Ditamas Sdn Bhd pada harga yang murah menerusi pengarahnya, Shamsuddin Hayroni, yang diketahui mempunyai kaitan dengan tugas rasminya.
Hartanah itu terletak di lot 8 dan 10, Jalan Suasa 7/1L, Seksyen 7, Shah Alam dan didakwa dibeli pada harga RM3.5 juta sedangkan Ditamas membayar sebanyak RM6.5 juta pada 23 Disember 2004.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Panjang itu didakwa melakukan kesalahan itu pada 29 Mei 2007 di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Jalan Permata 7/1, Seksyen 7.
Pertuduhan terhadap Mohamad Khir menyebabkan dia meletakkan jawatan sebagai Ketua Pembangkang Selangor manakala gelaran Datuk Seri-nya digantung sehingga semakan dibuat selepas kes mahkamah selesai.
Bagaimanapun, mereka yang menghadiri prosiding Isnin sedikit hampa apabila perbicaran ditangguhkan kerana masih ada dokumen yang tidak diserahkan kepada barisan pembelaan Mohamad Khir.
Paling 'mengejutkan' ialah apabilan pihak pendakwaan mengumumkan bahawa mereka tidak berminat untuk meneruskan pendakwaan terhadap Shamsuddin, yang sebelum itu didakwa bersubahat dengan Mohamad Khir melakukan kesalahan tersebut.
Mengikut keterangan pemilik asal hartanah itu, Saiful Aznir Shahabudin, 51, tanah itu berkeluasan kira-kira 50,000 kaki persegi manakala banglo (15,000 kaki persegi) itu dilengkapi dengan garaj (boleh memuatkan empat buah kereta), kolam renang, kolam ikan dan taman.
Hartanah tersebut yang dibelinya pada harga RM1.3 juta pada tahun 1995 dan 1996 kemudiannya dijual kepada Shamsuddin pada harga RM6.5 juta.
Seperti diduga, kehadiran Shamsuddin, 55 , di mahkamah apabila kes disambung pada Rabu, adalah sebagai salah seorang saksi pendakwaan - menceritakan bagaimana beliau berurusan secara terus dengan Mohamad Khir.
Kata ahli perniagaan yang memiliki beberapa syarikat itu, beliau banyak berurusan dengan Kerajaan Selangor, seperti Jabatan Kerja Raya (JKR) Selangor, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan Permodakan Negeri Selangor Berhad (PNSB).
Antara projek yang dijalankan oleh syarikatnya pula meliputi projek pembangunan hartanah di Selangor seperti mendirikan rumah kediaman di Bandar Baru Bangi, Cheras dan Sungai Long.
Bagaimanapun, keterangan saksi kedua tersebut tidak dapat 'diteruskan' kerana tidak dapat meneruskan percakapannya selain kelihatan tidak selesa dan sering mengulang-ulangkan jawapan yang sama.
Keadaan saksi menyebabkan Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki bertanya sekiranya beliau mengalami sebarang masalah kesihatan dan memerlukan masa untuk berehat.
Keterujaan untuk mendengar Shamsuddin menyambung keterangan pada Khamis, 'terbantut' selepas beliau dimaklumkan tidak sihat menyebabkan pihak pendakwaan memanggil saksi seterusnya, iaitu seorang pereka laman bebas, Nasir Ismail.
Bagaimanapun, rasa hampa itu 'terubat' apabila keterangan Nasir tidak kurang menariknya, apatah lagi kedudukannya sebagai individu yang melakukan kerja-kerja pengubahsuaian terhadap banglo milik Mohamad Khir dengan berkonsepkan Bali.
Tarikan utama sudah pastilah angka dan cara pembayaran kerja itu dibuat - RM6 juta tunai - satu jumlah yang tidak mungkin akan tertera pada buku simpanan bank penulis, melainkan jika mendapat durian runtuh tanpa diduga.
Katanya lagi, bayaran pertama yang diterima ialah wang tunai RM250,000 yang digunakan untuk membeli barang-barang dari Bali, Indonesia.
Transaksi bayaran lain pula sebanyak 11 atau 13 kali melibatkan jumlah RM500,000 dan dijelaskan sama ada oleh Shamsuddin atau Mohamad Khir sendiri.
Saksi yang pernah diisytiharkan sebagai bankrap pada tahun 1998 hingga 2008 juga mengatakan satu sebab mengapa pembayaran dibuat secara tunai adalah kerana 'status' tersebut selain dia sendiri tidak mempunyai akaun bank.
Bagaimanapun, saksi yang hanya tamat tingkatan satu itu mengakui ada menandatangani perjanjian dengan Mohamad Khir yang menyatakan kerja-kerja pengubahsuaian itu bernilai RM600,000 yang dikatakan sebagai tujuan formaliti.
Sayangnya selepas berhabis jutaan ringgit, masih ada kerja-kerja kecil yang tidak disiapkan dan alasan yang diberikan oleh Shamsuddin ialah pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah membuka kertas siasatan ke atas Mohamad Khir berhubung rumah tersebut.
Katanya, saban hari ada sahaja individu membuat tunjuk perasaan di hadapan rumah, selain berlaku perselisihan faham antara dia dengan Mohamad Khir berpunca daripada jumlah bayaran.
Setiap kes berprofil tinggi pastinya akan 'diserikan' dengan pertelingkahan, sindir-menyindir mahupun perselisihan pendapat, dan perbicaraan terhadap Mohamad Khir tidak dapat lari dari senario ini.
Antaranya, pertelingkahan yang berlaku antara peguam utama Mohamad Khir, M. Athimulan dengan Nasir berhubung ketiadaan dokumen seperti resit atau catitan yang dapat membuktikan bayaran RM6 juta tersebut.
Setelah diasak, Nasir yang terlebih dahulu mengatakan ketiadaan resit adalah disebabkan oleh 'permintaan tuan rumah' akhirnya mengatakan Tuhan adalah saksi kepada pembayaran tersebut - jawapan yang tidak dapat diterima oleh Athimulan.
Kata Athimulan, perbicaraan tersebut bukan berjalan di hadapan Tuhan , sebaliknya di hadapan seorang hakim yang sudah pastilah memerlukan bukti.
Selain itu, pertelingkahan singkat yang berlaku antara Athimulan dan Timbalan Pendakwa Raya Masri Mohd Daud juga 'memanaskan' perbicaraan sehingga Mohtarudin menyifatkan ia seperti perbuatan di kedai kopi.

halaman