Wednesday, February 1, 2012

Polis Buru 'Geng Mie Tiger'


DIKEHENDAKI POLIS... Dari kiri, Abdul Latip Mat Bidin, 29, Mohd Zakaria Abd Ghani, 23, dan Mohd Zulhelmi Rosli, 24, dikehendaki oleh pihak polis berkaitan dengan kegiatan jenayah pecah rumah, ragut dan curi motorsikal di sekitar Bukit Payong dan Marang. - fotoBERNAMA



 Polis Marang giat memburu tiga lelaki yang dipercayai terlibat dalam kegiatan jenayah pecah rumah, ragut dan curi motosikal di daerah ini.
Ketua Polis Daerah Marang, DSP Ahmad Mazlan Yahya berkata ketiga-tiga suspek 'Geng Mie Tiger' ini aktif menjalankan kegiatan berkenaan di sekitar Bukit Payong dan Marang.
Katanya suspek-suspek ialah Mohd Zulhelmi Rosli atau dikenali sebagai 'Mie Tiger', 24 dari Kampung Alor Limbat, Bukit Payong dan Mohd Zakaria Abd Ghani atau 'Mamat Itik', 23, dari Kampung Rhu Muda di sini.
"Seorang lagi suspek yang dikehendaki polis ialah Abdul Latip Mat Bidin atau 'Latip', 29 tahun dan berasal dari Kampung Padang Limau Nipis, Bukit Payong," katanya kepada pemberita di sini, Rabu.
Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat membantu pihak polis sehingga tertangkapnya ketiga-tiga suspek dikehendaki itu.
Ahmad Mazlan berkata seorang daripada suspek iaitu Mie Tiger pernah didakwa namun suspek itu gagal hadir ke mahkamah.
"Polis percaya suspek ini bersama dua lagi rakannya dapat dijejaki bagi menyelesaikan kegiatan jenayah yang berlaku di sekitar daerah ini," katanya.
Ahmad Mazlan, orang ramai yang memiliki sebarang maklumat mengenai ketiga-tiga suspek boleh menghubungi ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Marang di talian 09-6182222 atau Balai Polis Bukit Payong di talian 09-6191222.
"Mereka juga boleh menghantar SMS (khidmat pesanan ringkas) terus kepada Rakan Cop atau datang ke mana-mana balai polis berdekatan," katanya. BERNAMA

No comments:

Post a Comment

halaman