Monday, October 31, 2011

Pengawal Keselamatan UTM skudai bodoh


 Satu e-mail diterima dari seorang bapa yang menghadiri majlis konvokesyen UTM pada 22/10/11 berbunyi:

"Pada 22/11/2011 saya telah menghadiri satu majlis penyampaian diploma anak saya 'konvo" Utm sekudai, Johor.
Majlis bermula seawal jam  7.30pagi. Saya telah memasuki dewan majlis tanpa sempat berserapan pagi. Kami ditempatkan ditingkat tiga audotorium...mak ai ..naik lenguh panjat tangga! Sedia maklum majlis yang penuh protokol itu sememangnya membosankan. Apatah lagi ia hanya dimulakan pada kira-kira jam 9.30 pagi. Kami dihidangkan dengan lagu-lagu retro yang sumbang yang malar tak segar oleh kumpulan unit kebudayaan kombo UTM..... Mata menjadi lebih mengantuk dipagi tersebut.

Dipendekkan cerita sekerat jalan penyampaian majlis tersebut saya bercadang untuk keluar kerana semput dan mengalami sesak nafas. Apabila keluar dari audotorium tersebut semua pintu keluar dikunci. setelah berpusing niak turun tangga sehingga tinggkat  kebawah..dapatlah jumpa satu pintu yang dijaga oleh dua orang  pengawal keselamatan wanita separuh abad..(polis bantuan ke?).
Saya pun meinta izin untuk keluar dan menyatakan mengalami sesak nafas...Alangkah terkejutnya apabila dijawab dengan kasar dan tidak memperduli. Kenapalah bangang sangat dan bendul terlampau wanita ini dalam hati saya...Muka kedua  pengawal tersebut yang cantik tetiba kelihatan hodoh dimata saya..
Oleh kerana semput yang mendesak saya memaksa untuk keluar dan m,inta berjumpa ketua mereka untuk minta kebenaran keluar. Lebih malang lagi kedua pengawal tersebut langsung buat tak tahu dan buat-buat tak nampak
Saya hampir pengsan dan pitam kerana kesesakan nafas.....
malas nak cerita..saya pun naik angin dan memaksa untuk dibuka pintu yang dikunci dari luar. Akhirnya kedua pengawal keselamatan bodoh tersebut akur kerana melihat saya naik angin. ribut taufan ..kalau tak naik angin mampus tak diperduli.
moralnya ialah..pakailah otak jangan bendul dan dungu tanpa timbang rasa dan budi bicara! kalau saya mampus kat situ macamana?
Saya  berpengalaman menghadiri   majlis konvokesyen dibeberapa universiti tempatan dan luar negeri anak-anak saya. Tapi belum pernah jumpa pengawal sebebal pengawal UTM sekudai yang tak berilmu...dan dangkal otak....Hot tetap hot!

No comments:

Post a Comment

halaman