Wednesday, April 27, 2011

kes khalwat pengacara tv3 bang-bang boom

Fail siasatan kes khalwat pengacara Bang Bang Boom, Ahmad Azhari Mohamad Ali dengan seorang isteri orang telah dilengkapkan dan akan dihantar ke bahagian Pendakwaan Syariah Selangor untuk tindakanlanjut.
Sumber dari Bahagian Penguatkuasa Agama, Pejabat Agama Islam Daerah Hulu Langat, di sini, mengesahkan perkara itu pada Rabu.
Sekiranya pihak pendakwaan berpendapat terdapat kes terhadap Ahmad Azhari, pengacara tersebut boleh didakwa di Mahkamah Rendah Syariah di sini mengikut Seksyen 29(1)(a) Enakmen Jenayah Syariah Selangor.
Jika disabitkan bersalah, Ahmad Azhari boleh dihukum denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanyasekali.
Selain itu, sumber tersebut juga memberitahu pihaknya akan mengeluarkan surat untuk mengarahkan pengacara itu hadir ke pejabatpenguatkuasa bagi menyambung jaminan ke atas dirinya selepas gagal berbuat demikian pada Selasa.
Ahmad Azhari, 28, disiasat atas kesalahan berkhalwat yang dikatakan dilakukan di sebuah apartmen yang terletak di Ampang, dekat sini pada Oktober 2010.
Pada 15 Oktober 2010, Ahmad Azhari mengakui bahawa dia telah hadir ke pejabat agama untuk tujuan soal siasat pada 4 Oktober 2010.
Dia juga mengakui bahawa dia berada di tempat kejadian untuk membantuwanita tersebut mengemas barang kerana akan ke Kota Kinabalu, Sabah dan menafikan ada melakukan perbuatan yang melanggar hukum agama.

No comments:

Post a Comment

halaman