Tuesday, June 1, 2010

Penyampai berita masih isteri orang

KUALA LUMPUR: Apabila terbaca mengenai pembaca berita diserang isteri dan ibu mentua teman lelakinya dalam akhbar semalam, saya pasti itu isteri saya yang sudah lebih dua tahun meninggalkan saya, kata Marikh Azahari Ramli, 35.

Marikh mendakwa, pembaca berita yang diserang dalam kejadian Sabtu lalu itu bukan seorang ibu tunggal seperti dilaporkan akhbar, sebaliknya dia masih isterinya yang sah hingga hari ini. Dia dan pembaca berita terbabit bernikah pada 19 April 2008.
Dia mendakwa, isterinya itu meninggalkan rumah tanpa izinnya selepas tiga bulan bernikah pada 22 Julai 2008 kerana masalah kewangan yang dihadapinya ketika itu.
Selepas beberapa bulan gagal membawa pulang isterinya yang ketika itu mengandung, Marikh membuat laporan polis berhubung kes berkenaan pada 10 Oktober 2008 dan sehingga sekarang pembaca berita itu belum pulang ke rumah.
Marikh berkata, dalam tempoh dua tahun lebih itu, dia langsung tidak diberitahu isteri mengenai kelahiran anak mereka dan tidak pernah berjumpa dengan anaknya itu yang kini sudah berusia setahun lebih.
Katanya, dia sekarang sedang mengambil tindakan undang-undang berhubung masalah yang dihadapi. Saya baru dapat tahu isteri saya membuat tuntutan fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur dan sebutan kes dijadualkan awal bulan depan, katanya.
Manakala saya pula menfailkan tuntutan isteri nusyuz di Mahkamah Rendah Syariah, Petaling Jaya dan sebutannya akan diadakan pada bulan depan, katanya.

No comments:

Post a Comment

halaman