Wednesday, January 11, 2012

cubaan Samun si Wangsa Maju: Dua lelaki ditembak mati

Anggota polis memeriksa mayat salah seorang daripada dua lelaki yang ditemui mati di dalam sebuah kereta dipercayai akibat terkena tembakan polis. Mereka sebelum itu cuba menyamun seorang wanita di hadapan sebuah bank di Wangsa Maju, Kuala Lumpur sebelum berbalas tembakan dengan anggota polis. - FotoBERNAMA 

Dua lelaki yang sebelum itu cuba menyamun seorang wanita di hadapan sebuah bank di Wangsa Maju di sini, Selasa, ditemui mati di dalam sebuah kereta dipercayai akibat terkena tembakan polis.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata suspek sebelum itu berbalas tembak dengan polis dan berjaya meloloskan diri dengan kereta tersebut.
Polis juga percaya ada suspek ketiga yang melarikan diri dari kereta itu yang terbabas dan melanggar sebuah kereta lain di Jalan Madrasah, berhampiran Stesen LRT Putra Taman Melati, tidak jauh dari lokasi berbalas tembak dengan polis, katanya kepada pemberita di sini.
Mengulas kejadian 2.50 petang itu, Ku berkata polis yang menerima laporan cubaan samun menghantar kereta peronda ke kawasan terbabit dan berjaya mengesan sebuah kereta jenis Proton Putra yang berada dalam keadaan mencurigakan.
Polis kemudian mengejar kereta tersebut yang memecut laju sebelum berlaku kejadian berbalas tembak, namun kereta yang dinaiki suspek berjaya lolos daripada pandangan polis.
Katanya tidak lama kemudian polis mendapat laporan kereta jenis yang sama terbabas dan melanggar sebuah kereta lain.
"Apabila kami tiba, kelihatan kereta tadi remuk di bahagian hadapannya serta dua lelaki yang duduk di tempat pemandu dan kerusi penumpang di sebelahnya mati.
"Siasatan yang dijalankan mendapati kereta tersebut merempuh belakang sebuah kereta jenis Vios yang dipandu serang wanita hamil. Bagaimanapun wanita itu tidak mengalami kecederaan," katanya.
Ku berkata saksi juga mendakwa seorang lelaki dilihat melarikan diri dari kereta tersebut dengan menjinjing sesuatu dipercayai senjata api.
"Berdasarkan kad pengenalan yang ditemui di dalam poket suspek pertama berumur 45 tahun itu, siasatan polis mendapati suspek mempunyai 12 rekod jenayah lampau iaitu samun kereta mewah dan rompak bank serta dikehendaki dalam lima kes di ibu negara dan Kelantan.
"Manakala suspek kedua berumur 35 tahun itu tidak mempunyai sebarang rekod jenayah," katanya.
Mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat, katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

halaman